NEMO Equipment - nou pentru noi, o constantă în America
Producătorul american NEMO este încă un pic mai nou pe piața noastră. Chiar și așa, acesta a reușit să cucerească o poziție semnificativă în conștiința publicului nostru profesionist, în aer liber, de exemplu cu saltelele sale pentru mașini. De fapt, NEMO nu mai este un nou-venit. În țara sa natală, marca există oficial din 2004 și, de la "garajul" inițial și literalmente "one-man-show", s-a transformat nu în cea mai mare, nu cea mai bogată, dar totuși în cea mai bine vândută marcă din segmentul său pe piața americană. Cine se află în spatele NEMO? Și merită cu adevărat produsele sale?!
Legenda spune că ideea de a înființa o companie de echipamente outdoor s-a născut în capul unui anume Cam Brensinger, într-o noapte, într-un perete Muntele Washington(Apropo, acesta este cel mai înalt vârf din New England, care, în ciuda înălțimii sale "minuscule" de 1917 m deasupra nivelului mării, este renumit pentru condițiile sale extraordinar de dure - aici a fost măsurată oficial cea mai mare viteză a vântului din emisfera nordică, de 372 km/h!) În dimineața următoare, asemenea biblicului Moise, a coborât de pe munte... iar în ultimul an de liceu a fondat NEMO Equipment. Acronimul NEMO înseamnă "New England Mountain Outfitters" (dar fondatorul însuși nu neagă însăși inspirația celebrului căpitan din romanul francez al lui Jules Verne.
![]() |
![]() |
| Cu NEMO nu vă veți pierde în munți... chiar și într-un camping | |
Primele prototipuri NEMO încorporau deja ideea unui adăpost de bivuac cu o structură gonflabilă. Chiar înainte de înființarea oficială a companiei, Cam începuse deja să lucreze la primele mostre și prototipuri ale corturilor proprii împreună cu mai mulți colegi designeri și ingineri. Despre perioada inițială, el însuși spune că, în primii 13 ani, au fost încă la nivel de start-up. Astăzi, compania are 50 de angajați numai la sediul central și cele mai mari vânzări de saci de dormit și saltele din America de Nord.
![]() Scopul final al NEMO este de a construi un brand stabil, iconic, care să inspire afecțiune: - Pentru aventură - unul față de celălalt - către planeta noastră ... și construit pe trei piloni: - Inovație - comunitate - durabilitate |
În ciuda acestor realizări, Cam Brensinger, fondatorul și proprietarul companiei, rămâne un om umil și răbdător, având - cel puțin pentru lumea afacerilor - o abordare alternativă: "Nu suntem lacomi. Obiectivul nostru principal nu este să ne dublăm profiturile la fiecare câțiva ani. Principalul nostru obiectiv este să creăm un brand durabil, iconic, care produce ceva semnificativ care durează", spune însuși fondatorul. Și în același timp, cu un zâmbet autoironic, recunoaște că, inițial, principala sa forță motrice a fost un curaj incredibil bazat pe ignoranță. Ținta sa la început erau produsele outdoor pe care el însuși le considera "pur și simplu cool". Astăzi își ascultă în primul rând clienții și încearcă să le pună în mâini cel mai bun produs posibil care să ducă la cea mai bună experiență posibilă, astfel încât oamenii să se bucure de drumeții, excursii și să se relaxeze în natură. "Cu cea mai mare dragoste și respect pentru activitățile în aer liber", adaugă el.
De-a lungul timpului, compania specializată pentru alpiniști și cățărători pe gheață a devenit o companie cu un domeniu de activitate mult mai larg (astăzi putem găsi și echipamente pentru camping, excursii în familie...). Iar dezvoltarea propriilor materiale a dus NEMO pe tărâmul celor mai sălbatice vise în aer liber, ca să spunem așa. Cum altfel se explică faptul că reușește în continuare să își îmbunătățească rulotele (creșterea rezistenței termice, o mai bună împachetabilitate) chiar și în timp ce reduce greutatea (sic!)?
NEMO a fost câștigătorul general al premiului ISPO Brand New Award în 2005. Proiectele sale s-au numărat printre cele mai bune 100 de invenții ale anului acordate de revistele TIME și Popular Science. Acest lucru a dat startul unui întreg șir de premii și recunoașteri care a continuat de atunci (de exemplu, ISPO Award 2023 pentru salteaua Tensor Extreme Conditions). Cam, împreună cu designerii săi, crede că lucrează la produse pentru aventuri în aer liber care să scoată la iveală ce e mai bun din noi înșine. Au un autocolant mare pe ușa camerei lor de consiliu pe care scrie " Proiectează ca și cum ți-ar păsa cu adevărat!" .
![]() |
![]() |
![]() |
| Succesul NEMO se datorează, de asemenea, faptului că investesc continuu în cercetarea și dezvoltarea propriilor materiale | ||
Iar fondatorul Cam Brensinger adaugă o altă viziune progresistă a sa: nu vrea să reprezinte doar o altă companie de outdoor care face mai mult sau mai puțin aceleași produse ca toți ceilalți. Și ce produce de fapt NEMO? Corturi și adăposturi, saci de dormit și saltele, mobilier de camping și alte gadgeturi.





