Condiții de reclamații

Trebuie să depuneți o cerere de despăgubire? Aici veți găsi mai multe informații despre cum să procedați.

Garanție, condiții de reclamație și procedura de reclamație 

1. Prevederile acestei secțiuni nu se aplică unui cumpărător care achiziționează bunuri în scop de afaceri și nu pentru consumul personal al persoanelor fizice. Persoanele juridice au dreptul de a garanta (juridice și comerciale) conform Legii nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile aferente acestora, consolidată la 10 februarie 2016, prin republicarea în Monitorul Oficial, Partea I nr. 347 din 6 mai 2008, și cuprinde modificările aduse prin următoarele acte: OUG 174/2008; OUG 34/2014. Garanția oferită persoanelor juridice este de 12 luni.

2. Pentru toate bunurile achiziționate în baza de relații civile, perioada de garanție în conformitate cu legea romana este în mod normal de 24 de luni, cu excepția cazului în care legea romană prevede o perioada mai scurta pentru anumite tipuri de bunuri. Perioada de garanție începe de la data primirii mărfii de către cumpărător.

3. Durata perioadei de garanție se bazează pe legislația română, dacă nu se prevede altfel în cardul de garanție, perioada de garanție este de 24 de luni și începe de la data primirii produselor de către cumpărător. Dacă pe articolul vândut, pe ambalajul acestuia sau pe instrucțiunile care îl însoțesc este indicată o perioadă de utilizare, perioada de garanție nu va expira înainte de expirarea acestei perioade. Perioada de garanție nu poate fi scurtată și nu poate fi confundată cu durata de viață a produselor. Un defect al unui produs este considerat a fi absența unei caracteristici a produsului care este în general presupusă pentru un produs de un anumit tip și vechime și ca urmare a căreia posibilitatea de utilizare a produsului este redusă substanțial (de exemplu, bateriile) .  În acest caz, garanția asigură cumpărătorul că poate folosi articolul în orice moment în perioada de garanție, dar numai pentru perioada de timp care rezultă din natura articolului sau din standardul tehnic sau care este marcată pe acesta ca fiind durata de viață (funcție).

4. Garanția nu acoperă defectele și daunele cauzate de: uzura normală, acțiunile Cumpărătorului sau a unei terțe părți după ce Cumpărătorul a preluat livrarea bunurilor, manipularea neprofesională, neglijentă, încărcare excesivă, deteriorări mecanice sau uzură, utilizare a mărfurilor contrare instrucțiunilor sau scopului lor de utilizare sau nerespectarea regulilor de utilizare, întreținere sau depozitare, asamblare sau instalare sau depozitare neprofesională sau necorespunzătoare, ca urmare a neefectuării inspecțiilor regulate de întreținere și service (dacă acestea sunt specificate în manualul de utilizare) pentru produse din categoria schiuri, role și biciclete.

5. Garanția Cumpărătorului este, de asemenea, nulă dacă sigiliul este îndepărtat de pe produs sau dacă produsele sunt manipulate.

6. Cumpărătorul poate depune o reclamație, plângere sau altă solicitare:

  • Prin completarea formularului online de pe site-ul www.niponino.ro si urmând instrucțiunile.
  • Dacă este necesar, vânzătorul va cere cumpărătorului să trimită bunurile împreună cu alte documente solicitate (în special dovada achiziției) la:

Packeta Romania srl

ID 96773259 

Tel. +40 316 300 402

Strada Virginia Nr.4

077096 Dragomirești-Deal , Ilfov

CTPark A1 Km13

7. Cumpărătorul va atașa bunurilor revendicate un original lizibil sau o copie tipărită a formularului de pe www.niponino.ro. Produsele trebuiesc livrate în stare curată și cu accesoriile furnizate împreună cu marfa.

8. ​​ Evaluarea reclamației este posibilă fie prin transmiterea produselor către vânzător, fie prin trimiterea de fotografii folosind formularul web, dacă furnizorul apreciază că fotografiile sunt suficiente pentru a evalua reclamația. Vânzătorul va emite o confirmare către consumator atunci când se face o reclamație. Reclamațiile nu pot fi luate în considerare fără ca produsele sa fie prezentate  (fotografii prin e-mail sau fizic la depozit) Cumpărătorul poate obține toate informațiile despre derularea procedurii de reclamație prin comunicare prin e-mail: info@niponino.ro .

9. În cazul în care este un defect care poate fi înlăturat, cumpărătorul are dreptul să îl înlăture gratuit, în timp util și în mod corespunzător. Vânzătorul este obligat să înlăture defectul fără întârzieri nejustificate. Cumpărătorul poate, în loc să înlăture defectul, să ceară înlocuirea articolului sau, dacă defectul se referă doar la o parte a articolului, înlocuirea piesei, dacă aceasta nu implică costuri disproporționate pentru vânzător în raport cu prețul mărfurilor sau gravitatea defectului. Vânzătorul poate înlocui întotdeauna articolul defect cu unul fără defecte în loc să înlăture defectul, dacă acest lucru nu cauzează inconveniente serioase cumpărătorului. Dacă există un defect care nu poate fi înlăturat și care împiedică folosirea corectă a lucrului ca lucru fără defecte, cumpărătorul are dreptul de a schimba lucrul sau are dreptul de a se retrage din contract. Aceleași drepturi aparțin cumpărătorului dacă defecțiunile sunt reparabile, dar dacă cumpărătorul nu poate folosi în mod corespunzător articolul din cauza reapariției defectului după reparație sau din cauza unui număr mai mare de defecte. Dacă există alte defecte ireparabile, cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă la prețul articolului.

10. Vânzătorul este obligat să trateze reclamația într-una din modalitățile menționate la paragraful 6.9 și să emită un document scris despre tratarea reclamației în cel mult 30 de zile de la data plângerii în conformitate cu Legea privind protecția consumatorilor și reglementările legale. . Cumpărătorul ia la cunoștință și este de acord că dovada depunerii plângerii și gestionării reclamației vor fi livrate Cumpărătorului în conformitate cu reglementările legale. După încheierea procedurii de reclamație, precum și la solicitarea Cumpărătorului, Cumpărătorul este obligat să ridice produsele revendicate de la Vânzător în termen de 30 de zile, dacă reclamația a fost soluționată sub forma unei reparații, reduceri, schimb de mărfuri. (bunuri noi) sau respingerea plângerii.

11. Vânzătorul își rezervă dreptul de a percepe o taxă de depozitare de 5 lei inclusiv TVA pe zi pentru bunurile nerevendicate după expirarea perioadei de 30 de zile, dacă consumatorul a fost informat în mod explicit că bunurile sunt gata de colectare de către consumator.

12. Rezolvare alternativa a disputei
În caz de nemulțumire cu privire la modul de tratare a reclamației de către Vânzător, Cumpărătorul are dreptul de a contacta Vânzătorul cu o cerere de corectare. Dacă Vânzătorul răspunde la cererea de mai sus a Cumpărătorului într-un mod negativ sau nu răspunde în termen de 30 de zile de la expedierea acesteia, Cumpărătorul va avea dreptul de a depune o cerere pentru inițierea unei soluții alternative a litigiilor. către autoritatea competentă pentru soluționarea alternativă a litigiilor. În România, autoritatea competentă este Autoritatea Națională pentru Protecția Clienților sau o altă persoană juridică autorizată competentă înregistrată în lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor menținută de Ministerul Economiei al României. Clientul poate folosi și platforma online de soluționare a litigiilor disponibilă pe site http://ec.europa.eu/consumers/odr/trimită o propunere de soluționare alternativă a litigiului dintre consumatori .

Având în vedere prevederile Regulamentului (UE) nr. 524/2013 privind soluționarea online a litigiilor consumatorilor și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și Directiva 2009/22/CE, Utilizatorul/Cumpărătorul are posibilitatea de a opta pentru soluționarea extrajudiciară a eventualelor litigii, și prin utilizarea platformei europene de soluționare a litigiilor online (platforma SOL), un instrument digital creat de către Comisia Europeană pentru a facilita soluționarea independentă, imparțială, transparentă, eficientă, rapidă și echitabilă, prin mijloace extrajudiciare, a litigiilor privind obligațiile contractuale rezultate din contractele de vânzare sau furnizare de servicii online între un consumator cu reședința în Uniunea Europeană și un comerciant stabilit în Uniunea Europeană. În acest sens, linkul existent în secțiunea: Soluția online a litigiilor poate fi accesată.